** Blog | Yoga is voor iedereen!

yogakopieYoga is goed voor iedereen ongeacht leeftijd of conditie. Of je nu oud, jong of zwanger bent. Je kunt altijd profiteren van de vele voordelen van yoga, zoals een soepeler lichaam, verbeterde ademhaling en stressbestendigheid. Hier zijn vijf populaire yogadoelgroepen.

Critical Alignment Yoga

Een combinatie van medisch denken, meditatieve stromingen en psychologie en yoga. Het resultaat? Een yogavorm die zowel negatieve voorkeurshoudingen en -bewegingen als negatieve gedachtepatronen, ontstaan door bijvoorbeeld chronische stress, doorbreekt.

Yoga 4Teens 

Voor kinderen en jongeren is het van groot belang dat ze zich leren om te ontspannen, hun authenticiteit omarmen en zelfvertrouwen te ontwikkelen. Door kinderyoga komen jonge kinderen meer in contact met zichzelf en hun innerlijke wereld. Yoga is goed bij het ontdekken van het eigen ik en heeft een positieve uitwerking op de lichamelijke ontwikkeling.

Zwangerschapsyoga

Ook zwangerschapsyoga biedt yogatechnieken die speciaal ontworpen werden voor tijdens de zwangerschap, als voorbereiding op de bevalling en daarna. Het helpt je onder andere om te gaan met alle fysieke en emotionele veranderingen die je doormaakt. O.a het belang uit van ademwerk om je lichaam te ontspannen en stress te verminderen. Geleide meditaties, visualisaties en stap-voor-stap-routines om spierspanning en pijn te doen verminderen.

Yoga op leeftijd

Hoe blijf je als mens zo lang mogelijk fit, vitaal en positief? In Yoga op leeftijd kunnen senioren met simpele yogaoefeningen soepel en vitaal worden èn blijven. Yoga schenkt senioren zelfvertrouwen en geeft hun lichaam meer balans, flexibiliteit en kracht. De yogahoudingen van ‘Yoga op leeftijd’ zijn speciaal toegespitst op senioren.

Midlife en Yoga

Overgangsklachten ontstaan omdat het vrouwenlichaam in die tijd zoekt naar een nieuwe balans. Midlife Yoga ontspanningsoefeningen, voedingsadviezen en leeftips waarmee vrouwen zelf dat evenwicht kunnen bewerkstelligen. Hoe overgangsklachten zoals stemmingswisselingen, slapeloosheid, gewrichtspijn en opvliegers samenhangen met een disbalans van het tweede chakra. Yoga- en ontspanningsoefeningen, voedingsadviezen en leeftips kunnen vrouwen helpen het evenwicht te behouden.

Wil je met yoga aan de slag? Misschien is dit dan wat voor jou!

Wat dacht je van een heerlijke vrouwenweek die je inspireert en verder helpt in het helen van het vrouwelijke in jezelf? Je begint iedere dag met meditatiesessies en de zachte, natuurlijke flow van Tara´s yogalessen. Je kunt daardoor de verbinding met jezelf volledig vernieuwen. Meer weten? Lees hier verder http://bit.ly/jereisalsheldin

 

 

Bron: Geïnspireerd door Diepmagazine

Interessant en Inspirerend