Oefening | De oefening van vandaag gaat over Gedachten loslaten

Dit is een oefening die je zittend of liggend kunt doen.

Zit of lig in een comfortabele positie, sluit je ogen als dat goed voelt. Adem diep in door je neus, terwijl langzaam tot vijf telt. Houd je adem twee tellen vast.

Laat je adem langzaam in drie tellen weer los. Herhaal dit tweemaal Voel dat je hartslag rustiger wordt.

Beeld jezelf in dat je op het gras zit of ligt en naar de hemel kijkt. Voel de wind zachtjes op je gezicht.

Zie de wolken boven je in de lucht. Merk op hoe licht en luchtig ze lijken. Merk op hoe ontspannen je je voelt.

Als benauwende gevoelens of gedachten over de komende dag opkomen, laat ze dan zonder oordeel los en blaas ze in de richting van de wolken. Kijk hoe ze langzaam wegdrijven langs de hemel.

Herhaal deze stap totdat je je rustig voelt.

Kom langzaam terug in je kamer terwijl je het gevoel van kalmte en rust vasthoudt.

Mocht je niet zo beeldend zijn ingesteld, doe dan de 3 minuten ademruimte-coping telkens, wanneer je onprettige gevoelens, of gedachten waarneemt. Als de gedachten blijven, schrijf ze dan op.

Bron: In balans met onrust

Interessant en Inspirerend