** Oefening | De Cobra (Bhujangasana) voor een sterkere rug

De vrijdagmiddag oefening van vandaag sluit aan op de Spirituele Coaching (vrouwen)Retraite van Diana Bergsma.
Deze oefening de Cobra (Bhujangasana) geeft de buikorganen en nieren een diepe massage en versterkt de rug.

1. Ga languit op je buik liggen met je voorhoofd op de grond. Leg de bovenkant van je tenen tegen de grond. Je handen staan stevig in de grond, aan weerszijden van je borst onder je schouders. De grote tenen en de hielen zijn dicht bij elkaar. Duw het schaambeen goed in de grond en duw je tenen ver weg. Reik met je bovenlichaam naar voren.

2. Op een inademing strek je de armen, zodat de borst van de grond komt. Duw de kruin ver van je vandaan. Let op dat de schouders laag blijven.

3. Voel hoe de borst zich helemaal opent en de rug zich strekt. Adem gedurende 15 tot 30 seconden rustig door.

4. Laat de borst op een uitademing langzaam naar de grond zakken en plaats het voorhoofd op de grond.

5. Als het te gevoelig is in je onderrug, houd dan je armen gebogen of houd de onderarmen op de grond.

Fijn weekend!

Bron: Yoga online

Interessant en Inspirerend